

Ingen tvivl om, at din forretning sikkert stråler indvendigt, men hvad med udenpå? Butikkens facade er noget af det første, der bliver bemærket og vurderet- endda inden kunden er trådt ind ad døren. Der er god grund til at investere tid og tanke i hvordan og hvad, den skal udtrykke. Nedenfor får du lidt ideer til, hvad man kunne gøre. Ideer, som forhåbentlig vil være til inspiration for dig.
Sig det med flag
Her i Danmark elsker vi at flage. Vi elsker og er stolte af vores Dannebrog, og vi har mange flagdage- specielt i mindre lokalsamfund. Du kan sagtens købe et facadeflag til din butik, og du kan endda vælge størrelse og mål på det, så det hverken virker for stort eller småt i forhold til butikken. Et facadeflag er et godt eksempel på noget simpelt, som skaber folks opmærksomhed. Kunder vil tænke, at det er en dansk butik, sikkert med hjemmelavede, danske produkter, hvilket både er attraktivt for danskeren, men også for turisten. Et Dannebrog passer til de fleste butikker, men du kan også overveje, om du kunne tænke dig dit eget flag. Hvis din virksomhed har et logo eller et slogan, kunne du overveje dette på et facadeflag.
Pas på din facade
Hvis der er noget, som giver et dårligt indtryk, så er det, hvis facaden er ved at falde fra hinanden. Mange mindre virksomheder eller forretninger har det med at prioritere inventar og produkter over facade og vedligehold. Det kan også godt gå i nogle år, før det er noget, man bemærker. Men når solen ikke længere kan skinne igennem ruden, er det på tide at få de vinduer pudset. Hvis murværket slår sprækker, skal det fikses og males hurtigst muligt. Har du skilte eller andet udenfor butikken, skal du også huske at rengøre dette af og til. Alt bliver beskidt, når det står ude for længe.